Medarbetare

Hur har vi det med hjärnorna i verksamheten? Jag tänker på medarbetare, ledning och ägare - för visst måste det vara människorna som utgör hjärnan i företaget eller organisationen?

Alla medarbetare behöver utvecklas för att vässa sin insats. Och som organisation behöver man också utbilda och diskutera tillsammans för att bli en kraft som drar åt samma håll. Jag arbetar med utveckling för grupp och individ, och har vässat min egen kompetens med ett par specialområden för att möta de behov och utmaningar många organisationer står  inför.  Här nedan presenterar jag mitt smörgåsbord av erbjudande. Kanske är det något som svarar mot ditt behov?

Medarbetardagar

När du står inför en utvecklingsdag, en kick-off eller en visionsdag är du välkommen att anlita mig för att ta hand om den. Vi diskuterar vad ditt mål med dagen är och vilka utmaningar ni står inför. Utifrån det sätter jag samman ett innehåll där jag varvar föreläsning med work-shop och inspiration. Här har jag som störst nytta av att jag ett antal olika kompetensområden att jobba med. Ofta blir det en bra mix av inspiration och humor, kunskap och lite provocerande utmaningar. Fokus är så klart på det resultat vi har kommit fram till att dagen ska leda till. Och att  medarbetarna faktiskt ska ta ett nästa steg i sin egen kompetensutveckling.

Förutom processledning har jag även god kunskap inom kreativitet, kundbemötande, modern hjärnforskning, kommunikation och företagsstrategi. En gottepåse jag gärna blandar friskt från för att skapa er unika medarbetardag.

Coachande rådgivning

Är du ledare, företagare, chef – eller har du kanske precis bestämt dig för att tacka ja till det där chefserbjudandet du fått? Att få ägna sig åt att leda andra eller att driva ett företag är bland det roligaste som finns, men det är också ganska ensamt. Det finns oftast inget naturligt bollplank på jobbet – de flesta är ju involverade i det du beslutar – och visst ska man undvika att dra med sig funderingarna hem till köksbordet.

Jag går in som coachande rådgivare, bollplank, frågeställare, provokatör, inspiratör och ibland även spypåse  till VD:ar, mellanchefer och entreprenörer. Jag bidrar med idéer, perspektiv, insikter och kanske en alternativ tolkning på det där du var med om.

Om kundbemötande - utbildning/work-shop

Bra service, gott värdskap, professionellt kundbemötande – kärt barn har många namn. Vad vi än kallar det så skapar en hög servicegrad motiverade medarbetare, pengar i kassan och kunder som sprider good-will. Något de flesta företag är intresserade av vare sig det gäller ett hotell, ett fastighetsbolag eller IT-konsulter.

Och trots att vi ofta efterfrågar medarbetare som är service-minded och har kundfokus, är det faktiskt få medarbetare som vet vad det rent konkret innebär. Ett gott värdskap handlar inte om att alltid säga ja till kunden.  Det handlar inte heller om att leverera samma tjänst till alla kunder. Så vad betyder egentligen ett bra kundbemötande hos er? Hur säkerställer ni nöjda kunder som kommer tillbaka?